نوشته شده توسط : پلیکا

کتاب زیست شناسی یازدهم تجربی سری iQ

بررسی تست‌های متنوع با درجه سختی گوناگون، کمک زیادی به افزایش تسلط دانش‌آموزان می‌کند؛ در این راستا انتشارات بین‌المللی گاج توانسته با پاسخ‌گویی اصولی به احتیاجات دانش‌آموزان، بستری مناسب را برای رشد و پیشرفت آن‌ها فراهم کند. در گام بعدی  داوطلبان می‌بایست با واکاوی پاسخ‌نامه‌ی تشریحی و همچنین نکات آموزشی مندرج در آن، نقاط ضعف و قوت خود را شناخته و با بررسی چرایی غلط بودن سایر گزینه‌ها در تست‌های مورد‌نیاز، تسلط خود بر مباحث را تکمیل نمایند.  دانش‌آموزانی که تمایل به شرکت در آزمون سراسری دارند و یا حتی اگر بخواهند در سطحی بالاتر از کتاب با مفاهیم درسی آشنا شوند، می‌توانند با خواندن این مجموعه کتاب‌ها آمادگی خود را افزایش دهند.

داوطلبان عزیز در گام اول می‌بایست به بررسی بانک تست پربار کتاب (اعم از تالیفی و سراسری) بپردازند؛ در این بخش سوالات مطابق با درجه سختی تست‌های کنکور، از ساده به دشوار چیدمان شده است. دانش‌آموزان مقاطع تحصیلی مختلف با استفاده از مجموعه‌ کتاب‌های IQ، از بانک گسترده‌ی تست‌های ساده به دشوار به همراه پاسخ‌نامه‌های کاملا تشریحی بهره خواهند برد. مولفان در کتاب پیش رو با افزودن چند علامت، ترکیبی بودن سوال، درجه سختی و همچنین نوع تست (استنباطی، مفهومی و خط‌به‌خط) را نیز مشخص کرده‌اند. کتاب زیست‌شناسی یازدهم IQ، با همکاری مشترک دکتر محمد عیسایی، حسن قائمی و امیررضا جشانی‌پور در 624 صفحه گردآوری شده است.

 

BIOLY|مشاوره،منابع المپیاد و نمونه سوالات المپیاد زیست شناسی|المپیاد زیست شناسی

خب زیست گیاهی ریون تقریبا کامله و اگه تونستید حتما بخونیدش مخصوصا جلد سومش رو زیست گیاهی رست درسته کتاب قدیمی هستش ولی خیلی خوبه حتما بخونیدش و واسه المپیاد زیست شناسی خیلی کمکتون میکنه اگرم نتونستید حداقلش اینه که همه عکساشو نگاه کنید ریخت شناسی چلبیان هم خیلی کتاب خوبیه تو برنامه قرار بدید اهسته و پیوسته تا جایی که میتونید بخونیدش فیزیولوژی گیاهی تایز هم به نظرم اگه خوندید فتوسنتزشو بخونید و بقیه فصلاشو نخونید چون اختلاف نظر در موردش زیاده (اکثرا طراحای المپیاد زیست شناسی نظرات متفاوتی با این کتاب دارن) بقیه مباحث رو از کتب دیگه بخونید (حتی فتوسنتزش رو هم اگه نخونید مشکلی پیش نمیاد ولی مفیده) سیستماتیک گیاهی هم صرفا 4-5 فصل اول کتابو بخونید و بقیش لازم نیست به جز فصل 9 کتاب که اونم تو دوره واسه آزمایشگاه مفید هستش و به نظر فصل 9 رو بزارید برای اولویت های اخر دو کتاب اخری هم کتابای خوبی  هستن و یه جورایی جمع و جور و خلاصه و پینهاد میشه که بخونیدشون و از جمع و جور ترین منابع المپیاد زیست شناسی هستن.

اینا هم 4 تا از معروف ترین ها هستن سلولی البرتس رو حتما به انتشاراتش توجه کنید و اونو سعی کنید بفهمید و زیاد به حفطیاتش گیر ندید کتاب لودیش خیلی حفظی هست و توصیه بنده اینه که اول البرتس رو بخونید بعد اگه نیاز دونستید صرفا بعضی از مباحثشو رو خوانی کنید و در کل از اهداف المپیاد خارج هست این کتاب (تا حدودی) کتاب زیست شناسی سللولی مولکولی اقای امیری هم کتاب خیلی خوبی هستش مخصوصا سوالات اخر فصلش که توصیه اکید میشه که حل کنید و دقیت کنید که مسیر های سلولی نیاز به حفظشون نیست کتاب the problem book هم واسه حل سوال هستش که راستیتش خودم از سوالاتش حل نکردم ولی میگن که بعضی مسائلش خیلی خوبه (the problem book برای همون کتاب the cell البرتس هست).

در این مرحله  از مطالعه المپیاد زیست شناسی شما باید با مباحث کلی (حوزه های) زیست شناسی آشنا بشید و اونا رو به صورت کلی و با جزییات (تقریبا) کم بخونید  ولی طوری بخونید که به صورت کلی رو همه مباحث تسلط نسبی داشته باشید و بتونید مثل یه زیست شناس فکر بکنید ، بتونید یه موضوع رو از چند نظر بررسی کنید و در مواردی هم جزییات رو بلد باشید یا به صورت خلاصه اگه بگم کلی نگری کنید. Keywords :المپیاد - المپیاد زیست - المپیاد زیست شناسی - منابع المپیاد - چرا المپیاد - نحوه مطالعه برای المپیاد - چگونه المپیاد بخوانیم - المپیاد چیست - چگونه در المپیاد زیست موفق شویم -biology - olympiad - biology olympiad - IBO - IrBO - بایولی - iranian biology olympiad - نمونه سوالات المپیاد زیست - نمونه سوال المپیاد - مشاوره در مورد المپیاد زیست - منابع المپیاد زیست شناسی.

 

منبع





:: بازدید از این مطلب : 183
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 2 بهمن 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: